جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه نخست
  • کارنامه کنکور
  • مقالات
  • آزمون ها
    • آزمون شخصیت شغلی
  • اخبار
  • فیلم های آموزشی
  • محصولات آموزشی
  • درباره و تماس با ما
    • درخواست مشاوره
    • پرداخت باز

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • 021-22893211
  • moshaver.forghani@gmail.com
0
مرکز مشاوره تحصیلی هادی فرقانی
  • صفحه نخست
  • کارنامه کنکور
  • مقالات
  • آزمون ها
    • آزمون شخصیت شغلی
  • اخبار
  • فیلم های آموزشی
  • محصولات آموزشی
  • درباره و تماس با ما
    • درخواست مشاوره
    • پرداخت باز
ورود / ثبت نام

وبلاگ

مرکز مشاوره تحصیلی هادی فرقانیمدرسهاثر یادگیری شبکه‌ای در پیشرفت تحصیلی

اثر یادگیری شبکه‌ای در پیشرفت تحصیلی

6 دی 1399
ارسال شده توسط ادمین سایت
مدرسه

همواره ایده‌های جدیدی که مبتنی بر بررسی‌ و پژوهش اصولی باشد، در تمام حیطه‌ها مقدمات پیشرفت و حرکت روبه‌جلو را فراهم می‌کند. حوزه‌ی آموزش هم متأثر از تحقیقات و بررسی‌های جدید که به‌صورت مستمر ادامه دارند، حرکت مداوم خود را در مسیر پیشرفت ادامه داده و نواقص خود را مرحله‌به‌مرحله اصلاح کرده است.

یکی از آخرین ایده‌های مطرح‌شده بر اساس این بررسی‌ها، الگوی یادگیری شبکه‌ای است که با مدل تفکر شش‌ضلعی اجرا می‌شود. این مدل هم می‌تواند به‌صورت آنلاین اجرا شود و هم حضوری و راهی تازه را در جهت یادگیری پرنشاط و ایجاد کلاسی پویا، باز می‌کند.

اکنون که آموزش مجازی نقش بسیار پررنگ‌تری پیدا کرده و از آن به‌صورت گسترده‌تری استفاده می‌کنند، ایده‌ی یادگیری شبکه‌ای اثر بسیار خوبی بر افزایش بازدهی یادگیری خواهد گذاشت. همان طور که گفته شد، این ایده بر بستر تفکر شش‌ضلعی بنا شده و اجرا می‌شود.

اما تفکر شش‌ضلعی چیست و چگونه اجرا می‌شود؟

شناخت یک مفهوم از طریق معرفی اصطلاحات مرتبط با آن و پیونددادن آن اصطلاحات با هم و درنهایت رسیدن به مفهوم مدنظر. این تعریفی ساده و کوتاه از تفکر شش‌ضلعی است.

تفکر شش‌ضلعی طوری طراحی شده است که بچه‌ها را به تفکر انتقادی، ارتباطات بدیع، بحث و گفت‌وگو و ارائه‌ی شواهدی برای استدلالشان سوق می‌دهد. این روش را سکوی پرش برای بحثی کاملاً خلاقانه نیز می‌دانند.

اما اجرای این روند به چه‌شکلی است؟

تصویر یک شش‌ضلعی را روی تخته رسم کنید. مفهوم مدنظر را در ذهن خود نگه دارید. کلمات و اصطلاحاتی را که با مفهوم مدنظرتان مرتبط‌اند، در اطراف ضلع‌های شش‌ضلعی بنویسید. حالا از دانش‌آموز بخواهید با خواندن کلمات و پیداکردن ارتباط آن‌ها با هم، به مفهوم اصلی برسند. پس از کشف و پیداکردن مفهوم، آن را داخل شش‌ضلعی بنویسید. دوباره از آن‌ها بخواهید مفهومی را که خودشان کشف کرده‌اند، یکی‌یکی با اصطلاحات اطراف شش‌ضلعی به‌صورت جداگانه ارتباط دهند. در مرحله‌ی بعد، اصطلاحات را پاک کنید و از آن‌ها بخواهید سعی کنند اصطلاحات جدیدی را پیدا کنند که با مفهوم مدنظر ارتباط دارند.

با این روش یادگیری، در مرحله‌ی اول، دانش‌آموز با سرعت بیشتری می‌تواند به شناخت مفاهیم و تعاریف و ویژگی‌های آن‌ها دست یابد و در مرحله‌ی بعد می‌تواند آن‌ها را بسط و گسترش دهد و به معلومات خود اضافه کند.

این روش یادگیری را می‌توان در قالب گروه‌های چندنفره به‌صورت حضوری یا مجازی، انجام داد و مفاهیم را به‌صورت شبکه‌ای یاد داد. حلقه‌های دانش‌آموزی مفاهیم کشف‌شده را زیرنظر مربی با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

www.edutopia.org

بعدی ثبت درخواست انتقال و میهمانی دانشجویان علوم پزشکی آغاز شد
قبلی نکات امتحانات تشریحی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • اخبار
  • بدون دسته بندی
  • کارنامه کنکور
  • مدرسه
برچسب‌ها
آزمون ارشد آزمون استعدادهای درخشان آزمون سمپاد استعداد های درخشان امتحانات نهایی دانش آموزان امتحانات نهایی شهریور ماه امتحانات پایه دوازدهم امتحانات پایه نهم بدون کنکور ازاد برنامه امتحان شهریور تاریخ برگزاری استعدادهای درخشان تاریخ دریافت کارت کنکور تاریخ کنکور 99 تعویق کنکور تند خوانی تندخوانی کنکور ثبت نام دانشگاه پردیس کیش جمع بندی دانشگاه ازاد بدون کنکور دانشگاه پردیس کیش دوران جمع بندی کنکور رادیولوژی راهکارهی وسواس مطالعاتی رتبه قبولی رشته های بدون کنکور رفع وسواس مطالعه زمان کنکور 99 زمان کنکور99 زمان کنکور ارشد سوابق تحصیلی شرایط دانشگاه پردیس کیش مطالعه کنکور معافیت تحصیلی مهلت معافیت وسواس مطالعاتی کارت کنکور کارت کنکور ارشد کاردانی کاردانی بدون کنکور کارشناسی بدون کنکور کارنامه تجربی کارنامه کنکور کلید سوالات ارشد کنکور 99 کنکور ارشد
راه های ارتباطی
  • تهران-خیابان شریعتی- بالاتر از سیدخندان کوچه آریایی-پلاک45
  • تلفن : 02122893211
  • moshaver.forghani@gmail.com
آخرین مطالب آموزشی
  • 8 تکنیک برای افزایش تمرکز در کلاس
  • مرور به موقع؛ پنجره‌ای برای رسیدن به تسلط !
  • شنونده فعال باشید
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات مشاوره ایی فرم زیر را پر کنید
تمام حقوق مادی و معنوی مطالب و محصولات این سایت متعلق است به هادی فرقانی مالک و مدیر سایت/
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://moshaverforghani.ir/?p=2315
ورود ×
Verification Code
Please type the verification code sent to
SUBMIT
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
حساب کاربری ندارید؟
ثبت نام
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:30)
بازگشت به ورود

ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف (00:30)
بازگشت به ورود
  • (+93) Afghanistan
  • (+355) Albania
  • (+213) Algeria
  • (+1) American Samoa
  • (+376) Andorra
  • (+244) Angola
  • (+1) Anguilla
  • (+1) Antigua
  • (+54) Argentina
  • (+374) Armenia
  • (+297) Aruba
  • (+61) Australia
  • (+43) Austria
  • (+994) Azerbaijan
  • (+973) Bahrain
  • (+880) Bangladesh
  • (+1) Barbados
  • (+375) Belarus
  • (+32) Belgium
  • (+501) Belize
  • (+229) Benin
  • (+1) Bermuda
  • (+975) Bhutan
  • (+591) Bolivia
  • (+599) Bonaire, Sint Eustatius and Saba
  • (+387) Bosnia and Herzegovina
  • (+267) Botswana
  • (+55) Brazil
  • (+246) British Indian Ocean Territory
  • (+1) British Virgin Islands
  • (+673) Brunei
  • (+359) Bulgaria
  • (+226) Burkina Faso
  • (+257) Burundi
  • (+855) Cambodia
  • (+237) Cameroon
  • (+1) Canada
  • (+238) Cape Verde
  • (+1) Cayman Islands
  • (+236) Central African Republic
  • (+235) Chad
  • (+56) Chile
  • (+86) China
  • (+57) Colombia
  • (+269) Comoros
  • (+682) Cook Islands
  • (+225) Côte d'Ivoire
  • (+506) Costa Rica
  • (+385) Croatia
  • (+53) Cuba
  • (+599) Curaçao
  • (+357) Cyprus
  • (+420) Czech Republic
  • (+243) Democratic Republic of the Congo
  • (+45) Denmark
  • (+253) Djibouti
  • (+1) Dominica
  • (+1) Dominican Republic
  • (+593) Ecuador
  • (+20) Egypt
  • (+503) El Salvador
  • (+240) Equatorial Guinea
  • (+291) Eritrea
  • (+372) Estonia
  • (+251) Ethiopia
  • (+500) Falkland Islands
  • (+298) Faroe Islands
  • (+691) Federated States of Micronesia
  • (+679) Fiji
  • (+358) Finland
  • (+33) France
  • (+594) French Guiana
  • (+689) French Polynesia
  • (+241) Gabon
  • (+995) Georgia
  • (+49) Germany
  • (+233) Ghana
  • (+350) Gibraltar
  • (+30) Greece
  • (+299) Greenland
  • (+1) Grenada
  • (+590) Guadeloupe
  • (+1) Guam
  • (+502) Guatemala
  • (+44) Guernsey
  • (+224) Guinea
  • (+245) Guinea-Bissau
  • (+592) Guyana
  • (+509) Haiti
  • (+504) Honduras
  • (+852) Hong Kong
  • (+36) Hungary
  • (+354) Iceland
  • (+91) India
  • (+62) Indonesia
  • (+98) Iran
  • (+964) Iraq
  • (+353) Ireland
  • (+44) Isle Of Man
  • (+972) Israel
  • (+39) Italy
  • (+1) Jamaica
  • (+81) Japan
  • (+44) Jersey
  • (+962) Jordan
  • (+7) Kazakhstan
  • (+254) Kenya
  • (+686) Kiribati
  • (+965) Kuwait
  • (+996) Kyrgyzstan
  • (+856) Laos
  • (+371) Latvia
  • (+961) Lebanon
  • (+266) Lesotho
  • (+231) Liberia
  • (+218) Libya
  • (+423) Liechtenstein
  • (+370) Lithuania
  • (+352) Luxembourg
  • (+853) Macau
  • (+389) Macedonia
  • (+261) Madagascar
  • (+265) Malawi
  • (+60) Malaysia
  • (+960) Maldives
  • (+223) Mali
  • (+356) Malta
  • (+692) Marshall Islands
  • (+596) Martinique
  • (+222) Mauritania
  • (+230) Mauritius
  • (+262) Mayotte
  • (+52) Mexico
  • (+373) Moldova
  • (+377) Monaco
  • (+976) Mongolia
  • (+382) Montenegro
  • (+1) Montserrat
  • (+212) Morocco
  • (+258) Mozambique
  • (+95) Myanmar
  • (+264) Namibia
  • (+674) Nauru
  • (+977) Nepal
  • (+31) Netherlands
  • (+687) New Caledonia
  • (+64) New Zealand
  • (+505) Nicaragua
  • (+227) Niger
  • (+234) Nigeria
  • (+683) Niue
  • (+672) Norfolk Island
  • (+850) North Korea
  • (+1) Northern Mariana Islands
  • (+47) Norway
  • (+968) Oman
  • (+92) Pakistan
  • (+680) Palau
  • (+970) Palestine
  • (+507) Panama
  • (+675) Papua New Guinea
  • (+595) Paraguay
  • (+51) Peru
  • (+63) Philippines
  • (+48) Poland
  • (+351) Portugal
  • (+1) Puerto Rico
  • (+974) Qatar
  • (+242) Republic of the Congo
  • (+40) Romania
  • (+262) Runion
  • (+7) Russia
  • (+250) Rwanda
  • (+290) Saint Helena
  • (+1) Saint Kitts and Nevis
  • (+508) Saint Pierre and Miquelon
  • (+1) Saint Vincent and the Grenadines
  • (+685) Samoa
  • (+378) San Marino
  • (+239) Sao Tome and Principe
  • (+966) Saudi Arabia
  • (+221) Senegal
  • (+381) Serbia
  • (+248) Seychelles
  • (+232) Sierra Leone
  • (+65) Singapore
  • (+1) Sint Maarten
  • (+421) Slovakia
  • (+386) Slovenia
  • (+677) Solomon Islands
  • (+252) Somalia
  • (+27) South Africa
  • (+82) South Korea
  • (+211) South Sudan
  • (+34) Spain
  • (+94) Sri Lanka
  • (+1) St. Lucia
  • (+249) Sudan
  • (+597) Suriname
  • (+268) Swaziland
  • (+46) Sweden
  • (+41) Switzerland
  • (+963) Syria
  • (+886) Taiwan
  • (+992) Tajikistan
  • (+255) Tanzania
  • (+66) Thailand
  • (+1) The Bahamas
  • (+220) The Gambia
  • (+670) Timor-Leste
  • (+228) Togo
  • (+690) Tokelau
  • (+676) Tonga
  • (+1) Trinidad and Tobago
  • (+216) Tunisia
  • (+90) Turkey
  • (+993) Turkmenistan
  • (+1) Turks and Caicos Islands
  • (+688) Tuvalu
  • (+1) U.S. Virgin Islands
  • (+256) Uganda
  • (+380) Ukraine
  • (+971) United Arab Emirates
  • (+44) United Kingdom
  • (+1) United States
  • (+598) Uruguay
  • (+998) Uzbekistan
  • (+678) Vanuatu
  • (+58) Venezuela
  • (+84) Vietnam
  • (+681) Wallis and Futuna
  • (+212) Western Sahara
  • (+967) Yemen
  • (+260) Zambia
  • (+263) Zimbabwe
علاقمندی ها 0
صفحه علاقمندی های من ادامه خرید
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.